mandag 17. januar 2011

Strikkemaraton 15. januar 2010

I går ettermiddag bestemte jeg meg for å dra til mamma. Jeg hadde diverse strikkeprosjekter som jeg satt fast litt i... så jeg kom ikke videre. I tillegg hadde jeg et rekkeprosjekt, som er greit å få hjelp til.
Prosjekt 1 - Pakkalakkahalsen, den måtte rekkes opp, felle mer og strikke ferdig igjen. Feste tråder og knapper - OK
Prosjekt 2 - Tunika i Falk, manglet bare å strikke ferdig kanter på ermer og hals. Måtte bare ha drahjelp for å se hvor mange omganger som manglet. Jeg strikket ferdig, mamma festet litt tråder og sydde inn armene. Mangler bare å sy inn kanten nederst og i halsen.

Prosjekt 3 - Babyjakke i Eskimo, har ligget så lenge at jeg ikke ante hva neste steg var. Mamma sydde sammen ferdige deler, og jeg skal begynne å strikke ermene.
Prosjekt 4 - Den evinnelige Ola-votten. Mamma skjønte etterhvert hvordan man strikker venstevott!! hehe.. Samtidig viste det seg at jeg hadde strikket høyrevotten feil også, så den må rekkes opp, og strikkes på nytt.
Prosjekt 5 - Look a like VM lue fra http://lillerosinquilt.blogspot.com/2009/02/look-like-lua-fra-vm-i-alpin-2009-det.html?commentPage=2 - strikket på den innimellom, og den er ferdig i dag :)




Så da ser UFO listen ser ut pr i dag:
1. Olavottene - 1-2 år
2. Sy inn kanter på tunika 2 år
3. Babyjakke i eskimo 6-9 mnd
4. Russersokker 18-24 mnd
Dette har jeg lyst til å strikke snart:
1. Nessie i delightgarn
2. Veske sammen med de andre på NSF
3. Sokker, både med og uten mønster :-)
4. Luer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar