mandag 17. januar 2011

Årets første strikkeprosjekt ferdig - 03.01.2011

Jeg ble syk på nyttårsaften, og har derfor ikke klart å gjøre stort.. men noen omganger her og noen omganger der.. så ble det ei Space Invader lue. Synes den ble kjempekul :-) Har til og med festet trådene... og prosjektet er avsluttet.


Denne har jeg lyst til å strikke flere av, men først er det en del andre prosjekt som skal gjøres unna. Jeg skal fortsette med Olavottene, etter å ha fått tips på Norsk strikkeforum hvordan jeg skal gjøre det når jeg strikker motsatt vott. Altså... hvor tommelen skal plasseres. Veldig dårlig forklaring i boken synes jeg, i alle fall når man ikke er så godt vant i strikkeverden.
Første vott er ferdig, minus tommeltott:

Søt, ikke sant?
Ellers har jeg meldt meg på Vi strikker vesker 2011, på Norsk strikkeforum, men lurer på om jeg har tatt meg vann over hodet. Den første vesken sies å være enkel, meeen.. synes ikke det ser sånn ut. Håper det oppleves lettere  når man først er i gang. Det dumme er at det finnes ikke garn her ute i Orkdal'a til å begynne å strikke den, så den må vente til jeg har vært på bytur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar