søndag 30. oktober 2011

To hjerner tenker bedre enn en :)

Også så mye morsommere!! Når man skal prøve seg på ting man ikke kan, er det greit å være to. I sommer startet jeg og Kathrine på en bukse, hun ville sy til datteren sin. Jeg har ikke sydd så mye etter mønster før, og i alle fall ikke klær, og hun har heller ikke sydd så mye tidligere. Men vi satte i gang, hun klipte og jeg prøvde å forstå mønsteret. Hun hadde ikke så god tid, så vi kom ikke så langt.. vel hjemme, for å skryte til mannen sin... viser det seg at vi ikke er så logisk i alle fall :p bena var sydd igjen... men var bare forstykket som var sydd sammen da :D

I går kom hun, og vi prøvde å forstå hvordan vi skulle komme videre, hva som var oppned og rett frem osv... ikke lett altså. Så vi fant frem et annet stoff, en avlagt kjole, og Kathrine satte i gang med klipping. Velour, så ikke det enkleste stoffet! Men hun klipte, og nålte. Jeg sydde. Buksa ble da fin den :D

Neste bukse ble sydd av Kathrine helt alene :) I lilla lin, nydelig stoff og buksa ble såå fin! Skal legge ut link, når hun har rukket å blogge den. Har ikke skikkelig bilde av den jeg. Men et tullebilde har jeg:


Hun med buksa oppned på hodet, og jeg starten på en lue som aldri ble ferdig!! SØTE JA?? :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar